Pozdrav Khatu (Khatu pranám) - obrázek

Pozdrav Khatu (Khatu pranám) - obrázek

Khatu pranám.pdf  700.6kB

Cvičení Khatu pranám je věnováno Šrí Díp Nárájan Maháprabhudžímu a je pojmenováno podle místa, kde tento uctívaný světec žil 135 let – Bari Khatu na okraji pouště Thar v západním Rádžasthánu.


Cvičení harmonizuje tělo, mysl a duši. Posiluje, protahuje a uvolňuje svalstvo celého těla, zlepšuje pohyblivost páteře a ovlivňuje činnost žláz. Posiluje imunitní systém a zvyšuje tak naši odolnost proti infekcím. Kromě toho harmonizuje a posiluje celý nervový systém. Pravidelné každodenní cvičení několika kol napravuje vadné držení těla, odstraňuje bolesti zad, stres a zažívací potíže.

Pozdrav slunci (súrja namaskár) - obrázek

Pozdrav slunci (súrja namaskár) - obrázek

Súrja namaskár.pdf  575.95kB

Pozdrav slunci doporučuji cvičit ráno po probuzení, ideálně před snídaní. Stačí si zacvičit pět kol a už ucítíte rozproudení energie ve Vašem těle. Pokud máte dostatek času (stačí 10 minut), zacvičte si kol 10. Zvýší to účinky jednotlivých pozic. Vyzkoušejte sami ;)



Účinky jednotlivých pozic:


Pozice 1 a 12:


Podporuje schopnost koncentrace a zklidňuje mysl. Harmonizuje anáhata čakru.


Pozice 2 a 11:


Protahuje přední stranu trupu, a tím povzbuzuje krevní oběh. Aktivizuje višuddhi čakru. Pomáhá léčit chronická onemocnění krku.


Pozice 3 a 10:


Protahuje zádové svaly a svaly na zadní straně nohou. Aktivizuje manipúra čakru. Povzbuzuje trávicí systém. Zvýšený přítok krve do hlavy podporuje činnost mozku a smyslových orgánů uložených v hlavě.


Pozice 4 a 9:


Tlak stehna povzbuzuje činnost trávicích orgánů. Posiluje se svalstvo zad a dolních končetin, harmonizuje se anáhata čakra a manipúra čakra.


Pozice 5 a 8:


Harmonizuje nervový systém, posiluje svalstvo paží, nohou, zad a protahuje svaly na zadní straně dolních končetin. Zvýšený přítok krve do hlavy podporuje činnost mozku i smyslových orgánů uložených v hlavě. Působí příznivě na sahasrára čakru.


Pozice 6:


Protahuje páteř a příznivě působí na orgány v podbřišku. Harmonizuje celé tělo a podporuje brániční dech.


Pozice 7:


Posiluje svalstvo paží, ramen a zad. Zvyšuje pohyblivost páteře a přispívá ke správnému držení těla. Působí proti poškození meziobratlových plotének, povzbuzuje trávení. Harmonizuje a zklidňuje svádhištáha čakru.

Dýcháte? (1. část) - obrázek

Dýcháte? (1. část) - obrázek

Jednou jeden moudrý člověk řekl: „Člověk má pro svůj život přesně stanovený počet dechů. Záleží tedy na něm, kolika let se dožije, podle toho, jak rychle dýchá.“ To možná stojí za to, se na chvíli zamyslet. :)
Pro zobrazení všech obrázků klikněte vpravo dole na "zobrazit celé".
IMG_0007.jpg
IMG_0008.jpg
IMG_0009.jpg
IMG_0010.jpg
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one